Pim Oxener

Na carrières in filmvertoning en grafisch ontwerpen volgde Pim vanaf 2011 de opleiding Informatie & media | Archivistiek B in deeltijd om zijn vaardigheden met informatieverwerking en -beheer te onderbouwen. Zijn ervaring met het gebruik en opzetten van archieven ten behoeve van genealogisch en lokaal historisch onderzoek, vergrootte hij met werk als archiefmedewerker op de afdeling Post en Archief van de voormalige gemeente Boskoop. In de zomer van 2014 rondde hij de opleiding af, vanaf eind oktober van datzelfde jaar versterkt hij Docfactory.

Pim heeft de waarde van goed geordende informatie gedurende zijn loopbaan in de filmvertoning en beoefening als genaloog en historicus leren waarderen. Dagelijkse filmvoorstellingen werden ondersteund door informatie op basis van een goed opgezet archief van filmtijdschriften en -recensies. Het produceren van kalenders, boeken en een kwartaalblad over de geschiedenis van en rond zijn woonplaats kan alleen slagen als de verzamelde documenten, objecten en foto’s geordend en toegankelijk zijn. Aan dit laatste werkt Pim met anderen al de nodige jaren.

Zijn motto: "ook het grootste project begint met het bekijken van het eerste document."

nl.linkedin.com/in/pimoxener

Nieuws

26.11.2018 Referentie Kansspelautoriteit

De Kansspelautoriteit heeft DOCFactory verzocht de basis te leggen voor verdere digitalisering van de informatiehuishouding.
Lees meer

31.10.2018 Referentie Hoogheemraadschap van Rijnland

Het Hoogheemraadschap van Rijnland heeft DOCFactory verzocht de archieven van de waterschappen  De Oude Rijnstromen en Groot-Haarlemmermeer te inventariseren en materieel te verzorgen.

U treft de referentie aan onder de tab Referenties.
Lees meer

08.10.2018 Heritage Speed Date met DOCFactory

DOCFactory is onder meer gespecialiseerd in projecten die betrekking hebben op bedrijfshistorische collecties (ook wel corporate heritage genoemd).

DOCFactory ondersteunt u daarbij op de volgende niveaus:

  • Strategische advisering, zoals het definiëren van visie, missie, doelstellingen en organisatie van een op te zetten bedrijfscollectie, al dan niet in groter bedrijfsverband;
  • Tactische advisering, zoals het opstellen van een collectieplan, selectie van een collectiebeheersysteem en personele invulling;
  • Operationele uitvoering, zoals het (ondersteunen bij het) daadwerkelijk verkrijgen, verzorgen en tentoonstellen van items die tot de bedrijfscollectie behoren.
    Lees meer
01.10.2018 De informatiehuishouding verandert

Dat is het geluid dat we al vele jaren horen. Ja, de verdergaande digitalisering heeft stevige veranderingen teweeggebracht in het informatiebeheer: van een eenvoudige postregistratie via het DMS en het zaaksysteem naar Zaaksuites en Enterprise CMS-sen.
Lees meer

20.03.2018 Referentie gemeente Alkmaar

De gemeente Alkmaar heeft DOCFactory verzocht een viertal  archieven uit de jaren 1989-2000 te selecteren, te bewerken, te inventariseren en aldus gereed te maken voor overdracht aan het Regionaal Archief Alkmaar.

U treft de referentie aan onder de tab Referenties.
Lees meer