Michiel de Koning

In 1994 maakt Michiel de Koning kennis met het vakgebied van informatiemanagement. Hij begint bij Breddels en Vermeulen als projectmedewerker en informatiespecialist.  In de volgende jaren is  hij vooral actief op het gebied van adviseren en coördineren van afdelingen documentaire Informatievoorziening binnen zowel de rijksoverheid als lokale overheid.

In 2002 geeft Michiel een nieuwe draai aan zijn loopbaan. Hij zet zich nu als interimmanager en verandermanager  in bij verschillende organisaties. De opdracht is meestal: help ons de informatievoorziening te moderniseren, of begeleid ons bij het proces van gemeentelijke herindeling.

Vanaf 2005 is Michiel als projectmanager verantwoordelijk voor het uitvoeren van projecten bij Doxis Informatiemanagers. In deze hoedanigheid geeft hij leiding aan een team van ongeveer 15 (senior) specialisten en adviseurs. Daarnaast adviseert Michiel instanties over het inrichten van informatie en het toepassen van de Wet Openbaarheid Bestuur en de Wet Bescherming Persoonsgegegevens.  In het kader van de informatiegaring bij parlementaire enquêtes is hij een vertrouwd gezicht.

Binnen zijn opdrachten is hij steeds op zoek naar een pragmatische en werkbare oplossing.  Dankzij zijn grondige kennis van relevante wet- en regelgeving en ontwikkelingen in het vakgebied is hij in staat om een voor de klant duurzame oplossing te vinden.

Over Michiel zelf: hij is kundig, rustig en is communicatief sterk. Hij durft kritische vragen te stellen om zo de optimale vraagstelling te achterhalen.  Hij staat voor openheid en eerlijkheid.
 
Zijn motto is: maak het niet ingewikkelder dan nodig is. 

 nl.linkedin.com/pub/michiel-de-koning/9/429/75

 

Nieuws

08.05.2019 Archiefdagen 2019 in Gouda

Jaarlijks organiseert KVAN/BRAIN in samenwerking met allerlei groepen van actieve archiefprofessionals* de Archiefdagen. Dit jaar vinden de dagen plaats in Gouda.
Lees meer

01.05.2019 Stichting Fonds Anny Antoine - Louis Koopman

In opdracht van de Stichting Fonds Anny Antoine - Louis Koopman heeft DOCFactory het archief het geïnventariseerd en geschoond.

U treft de referentie aan onder de tab Referenties.
Lees meer

17.04.2019 Gemeente Leiden gunt DOCFactory opdracht na Europese openbare aanbesteding

Na de Europese openbare aanbesteding Opgeruimde Overgang heeft de Gemeente Leiden DOCFactory de opdracht over een van de twee percelen gegund. Perceel 1, onttrekken en bewerken van het archief, betreft een omvangrijke opdracht, waarbinnen al het papieren archief dat zich over vier verschillende locaties bevindt, wordt onttrokken, bewerkt en overgedragen aan het Erfgoedcentrum Leiden en Omstreken.
Lees meer

17.04.2019 Zijn de auteursrechten in uw collectie op orde?

Een van de grootste voordelen van het huidige digitale tijdperk is dat het eenvoudig en tegen geringe kosten mogelijk is om beeldmateriaal en artikelen online te plaatsen. Waar men echter (te) snel aan voorbij gaat is dat dit niet in alle gevallen zomaar is toegestaan.
Lees meer

12.04.2019 Maak een einde aan de informatieovervloed!

Uit de nieuwste cijfers van de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden (NEA) 2018, een onderzoek van CBS en TNO onder ruim 60.000 werknemers van 15 tot 75 jaar, blijkt dat 28% vaak of altijd last heeft van een overvloed aan informatie.
Lees meer